Ridlektion på Danny

Som sagt, igår red jag slöfocken Danny. Eller jag förutsatte att han var seg som vanligt. Men icke. Det räckte att jag petade lite med sporrarna och han sköt iväg som en kanonkula. Blev lite förvånad men såklart var det ju jättekul! Lite action är aldrig fel ;) 

Först fick vi öva på att rida på diagonalen, böjt spår, mittvolt osv. Gick relativt bra. Sen galopperade vi över tre bommar som låg på marken. I första varvet gick det inte alls bra. Blev hackigt & ryckigt. Men i den andra varvet. O my jeeesus. Han tog dem perfekt med avstånd & jämn galopp. Min FINA häst! När jag ställde mig upp i sadeln & klappade honom på halsen passade han på att dra på lite extra på långsidan, BUSE! Danny Är verkligen inte den typen! Han somnar alltid men nu var han jätteglad x'd

När vi hoppade "på riktigt" hoppade vi på en båge. Var ganska knepigt då Danny är ganska stor i kroppen och svår att få me hela honom liksom.. Annars tycker jag att det gick super! Vi krashade dock några koner när vi kom lite snett, men det var mitt fel :p
Borde verkligen skaffa nya bilder  -.-'


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0