Ridlektion på Lilleman

Idag i hoppspecialen var det markarbete. Jag lyckades tjata mig till Lilleman. Har ju inte ridit honom på ganska länge, så kände att det var dags nu ;) 

När vi red fram var han relativt pigg och ville sammarbeta. Dock blev han ganska framtung åt slutet. Vi började med lite skänkelvikning. Det ville han inte. Istället sprang han bara iväg och fuskade. Blev lite förbannad, för jag ville verkligen att det skulle gå! Så kämpade tills det gick.

När vi hade gjort det galopperade vi över tre bommar på långsidan. Första gången gick sisådär... Han snubblade, bröt av och hans latmasksida kom fram. Dock när vi hade gjort det några gånger tog han dem perfekt. Men fick det inte gratis. Jobba massa med både mage & ben. 

Nöjd över Lillen idag! Han var faktiskt ganska pigg & framåt. Sen när jag skulle klappa honom när jag skulle hem bet han mig i kinden så har ett vackert röttblågultgrönt-blåmärke där. Vackert.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0