Ridlektion på Lillewille

Efter lyckan med Danny var det Lillewilles tur. Lillewille är en liten b-ponny, envis som en get. Jag valde att rida barbacka då jag tycker det är lättare att få kontakt med hästen, hatar att rida med sadel :p
Eftersom jag mest har ridit Lilleman barbacka var det väldigt konstig känsla att sitta upp på Wille. Hans rygg är helt annorlunda än Lillens. 

När vi red fram var han ganska pigg, lagom typ. Vi övade minskad & ökad trav. Ganska roligt då han alltid försöker hålla samma tempo som dem andra, han hatar nämligen att gå först. Då tvärstannar han, i bästa fall sitter man kvar. 

Vi gjorde lite skänkelvikningar och ställning & böjning. Gick Super! Sen gjorde vi galoppövningen "fjärilen". Det gick mindre bra då han tvärstannade när han upptäckte att han var först. Sätt kvar på millimetern, haha! 

Nöjd över Willen, han är som han är, gotlandsruss u know ! ;)
image description
Har ingen bild på Lillewille, men det kommer i hope ;) Så länge bjuder jag på Elsa & LOlli :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0