Cindy & Esso

Ikväll så red jag både Cindy & Espresso. Först red jag Esso.

Eftersom banan var helt igensnöad så red jag bara i skritt & trav. Men han blev snabbt framtung och tryckte ut vänsterbogen. Han sammarbetade kortsagt inte alls över huvudtaget. Men när jag jobbade i traven så började han och lyssna lite. Tanken är att jag ska tävla L:B med honom, I DRESSYR!!!!! Var inte jag som bestämmde det utan Ida. Jag som bara har ridit hoppning i sådär 6 år. Får se hur det går :P

Jag red utan stigbyglar och satt ner hela tiden i traven. Fick då mer kontakt med honom.

Sen så bytte jag och Ida, så att hon red Esso & jag Cindy. Asså den hästen. HELT galet. Hon är storhäst men ändå så himla grymt underbar! Tog tio minuter för mig att komma upp dock men ;) Jag tror hon är runt 1:70 i mankh. Så ni fattar.. ;)

Hon var fylld med energi men gjorde ändå ingenting. Hennes trav är jättebekväm! Hon gick på tygeln och jobbade med bakbenen. Jobbade henne mycket i ökad trav & arbetstrav. Hittade man bara rätta "knappen" på henne så gick hon superfint.

Mest nöjd är jag över "whitan", Cindy. En av de finaste hästarna jag har ridit. Att hon lyssnar på lilla mig är helt otroligt. Esso var ju ganska spänd och "dök" ner och blev framtung. Menmen, nästa gång går det bättre (hoppas jag) ;)


Jag & Ida från när vi var små ;)


Kommentarer
becka

är du sprut-rädd? Berätta på min blogg! :-)

2012-02-12 @ 22:17:17
URL: http://beckasponny.blogg.se/
becka

Sv. Tack för svar sötis! :-)

2012-02-12 @ 22:23:07
URL: http://beckasponny.blogg.se/
Ida glavå

Haha, esso va lite gullig.. (JOBBIG) men tror att han testade dig men så kan det gå :P

<3 <3

2012-02-14 @ 21:42:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0