Hemma och mellanlandar

Hemma från stallet nu. Var apkallt -.-. 

Först träffade jag Elsa. Vi satt och kollade lite på tävlingarna (regional). Massa duktiga ryttare. Men lika många som sitter och drar i sina stackars hästar. Tror det var två som trillade av, men de var deras eget fel.

Eftersom jag inte hann putsa Lillemans träns & sadel i förrgår så passade jag på idag. Malinda, Sara, Anna, Elsa & jag satt i sadelkammaren och putsade våra hästars träns. Faktiskt supermysigt! Tog isär hela tränset och putsade det med vanlig sadeltvål. När jag hade torkat av allt det så tog jag läderbalsam. Blev som nytt! 

Sadeln gjorde jag samma sak. Tog av stiglädrena och stigbyglarna. Till och med stigbyglarna torkade jag av med en trasa :p. Även plattorna spolade jag av. Allt blev superfint. 

Sen skulle hästarna in från hagen. Alla sprang fram till stalldörren och där stog vi och ledde dem till deras rätta platser. Jag fick Sisko, stallets största häst. Han var ganska stressad och jag ledde honom bara i grimma så ja... Han slängde med huvudet och jag har massa vackra blåsor efter det :p

Men nu ska jag åka skridskor med massa roligt folk. Blir intressant för jag åkte skridskor senast hm, förförrförra året?
Elsa & Alica, haha xd
Träffade båda i stallet idag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0