Ridlektion på Lucky

Precis när jag hade ridit Boyke var det snabbt upp på nästa, Lucky. Hon var oerhört pigg och sammarbetsvillig.

Vi jobbade mycket på "fjärilen" i traven. Valde att lägga upp stigbyglarna för att träna balansen & att komma djupt ner i sadeln. Då är det ju självklart massa som inte stannar när man ska rida förbi utan bara rider på en utan att se sig för. Detta är samma när man rider nere i stora på privatrhäst så bokstavligen skiter alla tanter i en utan sitter bara och glor ner på sin häst och bryr sig inte om högerregeln eller någonting. Ytterst irriterande.

Iallafall. I galoppen så gjorde hon volten mindre och mindre. Tillslut känndes det som vi galloperade på samma ställe hela tiden xd. Då har jag en dålig vana att samtidigt jobba med innerskänkeln OCH lutar mig innåt mot mitten av volten. Sitter lixom snett utan att tänka på det..

Vi gjorde inte så mycket mer, detta var bara en I-II då jag red igen för jag hade missat en i min vanliga, så egentligen lite för lätt...

Är nöjd med Lucky, hon var duktig :)


inga andra bilder på henne :/



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0