Dålig uppdatering

JAG VET! Men jag har faktiskt ett liv att leva. Om ni undrar varför det är så dålig uppdatering. 

Stallet har varit sjukt mysigt! När jag kom dit chillade jag lite med Linda. Sen så skulle hon ut och rida Lipis med Malene, Frida & Sofie. Malene undrade om jag ville hänga med på Pondus. Självklart så gjorde jag det! 

Pondus är en gammal travare (stor häst), blir rädd för minsta lilla. Men verkligen super snäll. Lite annorlunda känsla mot att rida typ Lillewille, haha! Men askul iallafall! När vi mötte en vit häst med massa reflexer var det för mycket för Pondus lilla hjärta. Han tog ett stort jämfota skutt rätt upp i luften. Jag blev mest förvånad, var liksom inte berädd. Eftersom han var tvungen att stanna & inspektera varje liten sak i skogen om den var farlig så kom vi efter ganska mycket, vi var sist. Då fick han panik och travade till sina kompisar. Och hans trav. OH MY GOD! Han är ju gammal travare och varje steg som han tar är typ 9 meter? Annorlunda. Frida undrade om jag ville rida Jantar också men hann tyvärr inte då jag skulle hjälpa Linda med det ↓

Sen så hjälpte jag Linda på tömkörningen. Jag hade Lucky & hon Lolli. Gick la bra, bara att Lucky är ganska seg & barnen var inte så vana... Men annars gick det bra. När barnen hade gått tömkörde jag Lolli lite. SÅÅÅÅÅÅ fin! Hon är ju en liten shettis och supergullig! I traven så pinnade hennes små ben på jättesött, höll på att dö! 

Idag var det också En dag i stallet. Det går ut på att barn ska få lära sig lite grunder, så som att göra hö, mocka och rykta. Jag och Rebecka K tog mockningen. Var helt okej. 

I slutet hängde jag lite med Malene, CHILL JAO! Imorgon ska vi rida ut med massa ponnysar. Kommer antagligen ta Boyke, Lillew, Bronx eller någon liten eftersom det är ingen annan som kan rida dem. Jag är ju typ minst? Haha!

Heeesten som jag antagligen får ta imorgon in da skoooog:D
Heeeeeesten Marlene antagligen ska rida i skogen, blir en rolig syn, haha!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0