Länkbyte

Gör ett litet länkbyte med en grym (och då menar jag grym) tjej.

Det handlar om en tjej som heter Emma. Hon har diagnosesen ADHD & depression. Hon skriver om sig själv i största allmänhet... Här är ett utdrag från hennes inlägg:
Om ni är sådana där perfektionister, som vill att alla ska vara perfekta och aa helt felfria så kan ni lika bra sluta läsa och klicka er bort här ifrån.
För jag är inte perfekt eller felfri.

Jag började skolka i fyran med en kompis, började vara uppkäftig mot lärare. Och det var jag inte för att jag trodde att jag var cool eller för att jag tyckte det var coolt. Jag tänkte mig inte för, och trodde inte att jag sa något fel när jag kallade lärare för dumma i huvudet, cp, störda och allt annat. Det var och är mitt sätt att uttrycka mig när jag är sur eller har en konversation med någon/några. Men har insett att det inte är normalt, eller vanligt.

I sexan så började jag bli värre, då jag kunde rymma från skolan så dom hotade med att ringa polisen om mina kompisar inte fick dit mig, jag fick anmärkningar och hemringningar varje dag och fick gå på möten.
I sjuan bytte jag till en annan skola där min bästa vän gick, i början gick det bra men sen kunde jag inte sköta mig, passa tiderna eller följa reglerna på lektionen så jag tvingades byta till en annan klass. Då började allting, jag gick inte till skolan på 3-4 månader, började dricka, röka, hamnade på maria ungdom, rymde hem ifrån, snattade, blev tagen av polisen och massa annat.
Jag började inte med det bara för att jag fick byta klass, det hände massa annat som gjorde att jag fick självmordstankar osv.
Det var då vi fick hjälp av bup, där börjades en utredning av mig. Den tog några veckor, och till slut kom min läkare och psykolog fram till att jag har diagnosen Adhd och Depression.

Emma, du är så jävla stark! Kämpar varje dag & ler ändå. Jag älskar dig & din blogg :D 
Nu så ska alla besöka hennes blogg, hon är en sån förebild. 


Kommentarer
Emma Lannebrink

sv: Oj, såg inte kommentaren igår.

Va fint det blev :D Förresten, tack för det du skriver om mig dvs att du tycker jag är stark osv. Det uppskattas verkligen, och hjälper mig en bit på vägen även fast det kanske bara verkar som att jag säger tack och sen hejdå.

Men du ska veta att jag blir jätte glad av att du tycker om mig och min blogg, osv.



Puss & kramar!

2012-03-11 @ 10:30:44
URL: http://adhdochfoto.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0