Ponnymammor

alla tävlingar som jag har själv varit me på/suttit som funktionär/varit på så är det alltid en massa ponnymammor som står och skriker på sina barn. Antingen är det ponnyn det är fel på eller så är det ungen. Att man sitter som en hösäck eller att man ska sparka till ponnyn rejält. 

Jag fullkomligt hatar ponnymammor. Eller inte alla. Jag gillar posetiva & peppande ponnymammor men inte de som står på framhoppningen och skriker. Det känns bara som dessa människor köper en ponny till sitt barn (som kanske inte ens vill?) och en massa dyra grejer som hör till. Sen åker de på tävlingar & pressar både ponnyn och ungen till 150 %. 

En ponnymamma borde vara en som stöttar, sätter ekipaget i första hand och om det inte går bra är det hon som berömmer trots misstagen, hon peppar inför nästa start!
Men tyvärr är många fall inte så här utan en Mamma som står och gapar på framridningen, börjar bråka med andra mammor och tävlings funktionärer osv. Avundsjuk på allt och alla och märkes kläder har hon i överdrös ”Man kan ju inte vara sämre än någon annan” Det är vinna eller försvinna, hon gör aldrig fel men alla andra gör det hela tiden!

Oftast är det de två varianterna och den översta är bäst den understa är bajs! 

En gång när jag var med Hanna & Rebecka som hästskötare på en tävling var det en morsa som var med sitt barn & dess ponny. Ponnyn vägrade på ett plank på ca 80-90 cm. Var ballonger på hinderstöden & på staketet precis brevid. Mamman skrek att hon skulle smälla till den med spöet. Sagt & gjort o de gjorde ett nytt försök. Nu vägrade den igen och mamman blev mer arg än barnet som red. När den vägrade tredje gången fullkomligt skrek mamman, NU SKICKAR JAG DEN DÄR JÄVLA HÄSTEN TILL MACDONALDS!!!!!!!!!!!!!!

Detta tyckte jag var fel. Eller vad tycker ni?

Jag kan ha helt fel, men efter det jag har upplevt så är min åsikt såhär.

Vad tycker ni?



Kommentarer
Ida

Så gör man inte ! Stackars unge ! Btw: följer dej på bloglovin nu , så du får följa mig hihi :* www.horsefire.blogg.se

2012-03-10 @ 11:19:25
URL: http://horsefire.blogg.se/
Ella

NÄ! Sa hon verkligen så?! Usch, hemskt..tack igen för att du vill hålla min blogg uppdaterad! Har skickat mejlet nu, du kan börja blogga på söndag om du vill? PUSS!

2012-03-10 @ 11:23:43
URL: http://mackismackan.blogg.se/
Emma Lannebrink

sv: javisst, jag följer dig nu på bloglovin :) säg till när du följer mig.

Jag har gjort ett inlägg om din blogg nu, säg till när du har gjort ett om mig :D



Shit, va gullig du är! och va roligt att höra hehe :D Säg gärna till ifall jag kan förbättra något osv, kritik är alltid bra! :)

2012-03-10 @ 12:10:31
URL: http://adhdochfoto.blogg.se/
Emma

Tycker ponnyungar är lika illa som ponnymammor ;) Dom som skyller på hästen eller mamma när det går dåligt har inte på tävling att göra. Oftast om en häst stannar eller river är det ju ryttarens fel ;)

2012-03-12 @ 17:27:07
URL: http://xoffbeat.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0