Ridlektion på Danny

I nästa grupp fick jag Danny. Eftersom det var markarbete i hoppspec var det hoppning i den vanliga. 

Testade att bara rida med sporrar idag, och inte både spö & sporrar. Detta för att kunna koncentrera mig mer på ridningen i sig. Danny är ju lite av en trötter och går inte fram i första hand. 

När vi hoppade fram så kände jag direkt att jag inte kunne göra halvhalter utan då skulle han sakta av direkt. Danny är typ hyperkänslig i munnen och reagerar på minsta lilla. Detta gör att man måste vara oerhört mjuk i handen.

Vi hoppade en liten bana på cirka fem hinder. Inte särskilt högt utan mest öva på vägar & sitsen. Gick bra när det gällde vägar & min sits men inte tempot. Gick i seeeeg galopp. Dock sista gången gick det bättre och han var mer med på noterna. 

Är relativt nöjd med dagens hopplektion. Danny kunne ha varit lite mer vaken men annars tycker jag det gick bra!
Ledsen för gammal, men har verkligen ingen annan :/ 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0