Ridlektion på Lillewille

Efter Lilleman så red jag Lillewille. Är ganska svårt att rida två så himla olika hästar hela tiden. Men det gick iallfall bra! 

Mitt lilla russ var pigg som vet inte vad och ville bara springa iväg. Försökte hålla in honom men då började han bråka så lät honom gå. Vi gjorde lite lösgörande övningar så som skänkelvikning på volt. I vänster sköt han ut innerbogen och lyssnade inte särskilt mket. 

I vänster varv så gick han riktigt fint när jag ansträngde mig. Han ville mest springa. Ta, lätta, ta, lätta, ta, lätta. Hela tiden. Han böjde riktigt fint & arbetade riktigt fint med bakbenen. I första galoppen så var det ganska hackigt. Men i nästa varv så tog jag i lite mer med innerskänkeln och då blev den mycket rundare & finare.

Min älskade fina ponnyskrutt!
Har ingen bild på Lillewille så tar en från mina första ridläger för 4-5 år sen. Tycker själv jag har utvecklats som ryttare, vad tycker ni? Haha ;)


Kommentarer
Louise

SV: Tack så mycket!

2012-05-10 @ 21:02:07
URL: http://vitmossa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0