Jobbat

Har hjälpt Hanna Bergman idag & Julia Sjöland idag i stallet. Klockan tio i sex kom Hanna och hämtade mig. Det var en trött unge iallafall ;). 

Hanna hade en hund som hon passade som hette Base. Galet söt! Det var en sån ni vet som det ser ut som om den har gått in i väggen. Typ mops & spaniel eller något xd. 

När vi kom dit så var det två hästar som skulle longeras, Lucky & Eliza. Eliza är en supersnäll storhäst och Lucky vet ni ju vem det är. För er som inte vet det är det en av mina favoritponnysar! Tävlar ju henne lite inbland också.

Longerade Lucky och hon var jättefin! I galoppen började hon bocka lite smått och var den där lilla busiga ponnyn jag älskar! PLUTT! Stog lite framhoppnings hinder i ridhuset för tävlingen och då var det ett litet hinder på mitten & Julia sa att det kommer aldrig Lucky över. Men det gjorde hon, det tog jag reda på när vi hoppade tillsammans ;) 

Sen var det massa hö, massa mockning & fodring. Ut & in med hästar & ponnysar. Massa yadayada. 

Jätteglad över att jag fick hänga med och jobba med Hanna & Julia, var verkligen jätteroligt! Gissa dock vem som har ont i fötterna :p. 

Nu ska jag gå och lägga mig typ men först PONNYAKUTEN!
Gammal bild på mig och Lucky när vi kom trea i ponnycupen eller vashön det va xd


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0