Ridlektion på Lilleman

Efter hoppspecialen så var det dags att rida i min vanliga. Egentligen fick jag Boyke men lyckades byta tills mig Lilleman, hehe ;) 

Var mycket självständig ridning idag. Vet inte om jag har skrivit det men Lillemans svåra varv är vänster. Han går utåtställd & böjd som en banan typ fast åt fel håll..  

I galoppen i vänster varv höll jag på att flyga. Det berodde på att han svängde helt oförbrett och stannade. Och jag red barbacka som vanligt. 

Men i traven så är han som en stol att sitta på. Mjuk o go! Han har verkligen byggt upp sina ryggmuskler dem senaste månaderna. Så väldigt lätt att sitta ner på. 

Sådär nöjd med Lilleman idag... Han var liksom fin i höger men inte i vänster. Men det får vi öva på, haha ! ;)
Sen så var han ganska stark men när jag blev mjukare i min hand blev han också mjukare i munnen & sökte sig neråt ist för att bara ha en dragkamp med mig.


Kommentarer
rebecka

duu, är det där inte min gammla mössa? ;)

2012-03-01 @ 15:42:32
URL: http://jfkdressyrponnylaget.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0