Ridlektion på Lucky

Onsdag idag som jag hoppas alla är medvetna om. Och för mig betyder det hoppspecial. Denna gången var det Lucky jag skulle ha. Tävlar Lucky ju en hel del och känner henne väl. 

Var beredd på att hon skulle vara seg och trög idag men ICKE! Istället trippade hon och höll på. GULLPONNY!. 

När vi hoppade fram på ett litet räcke sprang hon som attan och hoppade like a tiger. Efter det följde ett antal bocksprång men hon är inte ett dugg stark och inte svår alls att sitta imot på. Höll på att skratta ihjäl mig, normal är jag vettu :) 

Sen så var det att hoppa på serpentinerna. Hann inte riktigt rama in henne men vi kom över ändå. Stog kvar i fältsits efter hinder och då passade hon på att dra till en sån bockning att jag faktiskt höll på att flyga, mehehe. När vi hade kommit över resten av hindrena sa jag till Veronica (min ridlärare) att hon var lite pigg. Hon ba, ehm jo. Hahah! 

Resten av lektionen gick bra, lite fort bara. Vi hoppade på båge & oxer. Faktiskt riktigt roligt!! Tyckte nog lille ponnyn också eftersom hon fick flipp efter varje hinder och ville iväg till nästa. Åh va jag älskar henne! 

Gammal bild på mig och skruttan! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0