Filur

Igår fick jag en ponny som heter Filur. Han är en mycket trevlig ponny och väldigt snäll att ha och göra med. 

Vi började såklart med att skritta fram på långa tyglar. Boyke (stallets ponny som är rädd för nästan allt) hörde i syne och brallade iväg några varv. Filur brydde sig inte utan lunkade fortsättande på. Tycker det är så skönt med sånna ponnysar där man vet att nu kommer hästen inte att sticka bara för att en annan gör det. Visst, dom är flockdjur och kan få för sig olika saker men när man sitter på en närmare 25 årig ridskoleponny känner man sig ganska trygg ;) 

Vi övade rätt mycket på skänkelvikning, ställning & böjning. Sen så övade vi på att hästarna skulle lyssna & vara uppmärksamma på våra signaler & inte smita undan. 

Första skänkelvikningen gick inte alls bra. Han sköt ut vänster bog & gick inte alls bra. Men i sista så flyttade han helt rätt & gick jättefint. Även fast han smet undan på slutet så¨är jag nöjd.

Efter det var det en galoppövning. En tiometersvolt vid A & C, galopp på långsidan och om igen. Filuren försökte sakta av några gånger men fattade snart att galloppen var inblandad. 
Filur har väldigt ojämn gallopp & man flyger nästan ur sadeln. Min mage fick sig en liten utmaning iallafall, haha!

Jag är själv nöjd över ridpasset, han kunne ha varit lite mer allert men men.. Får bli en bild från ridskolans hemsida då jag inte har någon annan på "Fille" ;)
/ tindra.


Kommentarer
Emelie

Vilken ridskola rider du på? :D

2012-01-12 @ 16:38:13
URL: http://jedressage.blogg.se/
Wilma

Venne vad jag ska skriva men Lilleman är söt! Hehe .. :)

2012-01-12 @ 17:00:39
URL: http://wwwilmaz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0