Fredag den trettonde

Har fått för mig att på fredag den trettonde så får man en massa otur. Och jo, det kanske stämmer. Har fått en stol i huvudet, trillade i trappan, satte i halsen på lunchen, glömde jackan i omklädningsrummet, missade bussen med MAX tre meter, gick ner till junedalskolan helt i onödan osv. Så ja, jag har haft some otur :P 

Idag & igår var det faktiskt inget stall för min del. Måste verkligen plugga nu, 8 läxor nästa vecka + nationella prov vecka 6. Eftersom jag inte har så bra betyg så vill jag helst höja dom en aning.

Imorgon fyller en av alla systrar 10 år så henne ska vi fira lite på morgonen. Sen stallet vid elva & jag har barnridningen. CHILL! Hoppas på ganska lite folk då jag fullkomligt hatar att stå i ett iskallt ridhus och sälja biljetter.. Men vi brukar få in ganska bra me pengar, jag & Alica fick in typ 600 :- en gång. Då kostar en biljett 20 :- 

Inte för detta hör till en hästblogg men måste bara berätta. På fredagar har vi hemkunskap nere på en skola som heter Junedal. Den ligger nere i stan & tar ungefär en halvtimme att gå till. Men när vi väl hade gått ner dit kommer vår hemkunskapslärare Ingbritt & berättar att det inte är någon hk idag. Nähä? Så vi fick sluta vid ett istället för halvtre. Sjukt gott, jag som hade haft så mycket otur. Men jag och Nattis drog ut lite på stan. Efter ett tag träffade vi Hannah, Linn & Elida. SJUUUUKT GOA BRUDAR! Vi gick och fikade & snackade om allt möjligt. Sen buss hem och gå i ngt fkng hagelregn. 

Aja, nu taggar vi stallet till helgen iallafall så ska jag lägga mig och fixa en ny header, PUSS!
får bli gammal bild på lykke & tummen då jag inte har ngn annan ...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0