Ridlektion på Lilleman

Efter Lucky var det Lillemans tur. Min finaste!Han hade redan gått en innan så han var väll inte den piggaste om man säger så ;)

Vi jobbade mycket på serpentinerna och skänkelvikning. Gällande skänkelvikningen så var han mycket lättare i vänster varv. Och serpentinera slarvade jag lite och det blev la inte dom snyggaste från början men efter ett tag blev det bätte.

När vi travade har jag yttiligare en dålig vana att ha jättelåga händer. Visst, man ska inte ha dom uppe vid hakan men jag har dom för långt ner enligt min ridlärare Veronica. Så övade mycket på att ha en korrekt handställning.

När vi skulle gallopera så skämmer ju Lilleman ut mig TOTALT. Han springer över till andra volten och är i princip omöjlig och stanna när han bara springer. Så han fick lite skäll och ett spö sen så var det inga prblem ;) Dock så stannar han ju så fort han får chansen så mina ben fick jobba något alldeles otroligt.

Lilleman kunne ha varit lite piggare och inte så himla seg. Men Lilleman är Lilleman och jag älskar honom oavsett :)



Min fina!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0