Ridlektion på Mutje

Som sagt så red jag Mutje idag. Egentligen skulle jag ha Filur men fick byta till Mutje. 

Mutje är ett trettonårigt haflingersto. En d-ponny. Fattar inte varför jag får så stora hästar nuförtiden :p Hon är väldigt snäll och bra för nybörjare. Men inte riktigt min typ av ponny om man säger så.

Först red vi fram på utebanan. Hon var inte kontaktbar utan gick bara och tittade på allt annat. Försökte ställa henne ifrån det "läskiga" men då sköt hon ut vänsterbogen. Gick verkligen inte bra och kände mig sämst. 

I ridhuset utnyttjade hon att jag är liten & inte har något och sitta imot med. Egentligen så sprang hon bara. Dundrade på och jag kunnde inte göra så mycket. Hon bara slingrade sig och känndes som en mask. Sen blev hon livrädd för en gul slang. 

Är inte nöjd med dagens lektion på Mutje. Hon sprang bara, och jag satt och önskade att jag hade 20 cm längre ben & vägde 5 kilo mer. Aja, får hoppas att det går bättre nästa gång!


Kommentarer
Anonym

Nu ljög du :(

Dj valde ju mutje! <3

2012-03-23 @ 20:57:20
URL: http://ohjja.blogg.se/
Elsa

haha, visste inte att mitt namn inte kom med :D

2012-03-24 @ 09:29:24
URL: http://ohjja.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0